Tuesday, February 17, 2015

Še sem tu

Ja.. vem..
Vedno znova rečem, da sedaj bom pa res bolj pogosto spet začela pisat in.. konča se.. da ne pišem po pol leta. .. in tako je tudi tokrat bilo.

Sedaj teče 6. mesec, kar sem brez redne službe. Kak čuden filing! Ponavadi, ko sem bila brez službe, sem bila na uni strani.. na toplem, na karibskih plažah, majevskih ruševinah, odkrivala nove svetove, jedla okusno sadje in najrazličnejše tipične lokalne jedi. Sedaj pa sem prvič v mojem življenju tu. .. in to že veliko časa.

V tem času nisem na novo raziskala nobenega kraja, prav tako ne videla nobene nove plaže, čudnih živali, se učila tujih jezikov.. Sem pa za spremembo spoznavala bolj to naše okolje.. predvsem osrednji in višji del furlanske pokrajine. Ej.. ti pa imajo običaje in šagre za skoraj vsak vikend! Vedno nekaj dogaja. Ali jepraznovanje befane, teki z ognjenimi karjolami (vozovi), karnevali, oslovske dirke (polne smeha in nepričakovanih incidentov), kresovanja za razne priložnosti, vaške šagre s tipičnimi jedmi, muziko inobveznim srečolovom.. na vsakem kantonu frittella in s cukrom praženo suho sajde :P Mnjam :)

Od septembra dalje sem se končno prav tako zares začela učiti plesa. Evo.. sedaj sem tudi jaz že nekaj mesecev tečajnica :) In končno se učim (že 4 mesece) afro rumbo, kubanski ples (guaguanco). Z naslednjim mesecev pa začnemo še s kubansko folkloro. Vsa religija je nekako izražena skozi ples. Vzroki segajo v čas suženjstva, ko so Španci "uvažali" ljudi iz različnih delov Afrike. Vsake področje v Afriki je imelo svoj jezik in svoja božanstva, ki pa jih niso smeli "na glas" izražati. Med plemeni se tudi niso razumeli, zato se začeli nekako komunicirati preko plesa in preko tega tudi izražati svojo vero. Kuba je glede tega zelo barvita in ritmi afro rumbe me kar prevzamejo... kot bi jih čutila globoko v sebi.. Čeprav še nimam veliko znanja, mi je tisti ritem in nasploh ples, ki sodi zraven, domač. Gibi so zelo zahtevni.. ampak vaja dela mojstra, če mojster dela vajo. ;)
(če ne bo šlo spet pol leta mimo, preden bom kaj napisala, bom seveda kaj več napisala o kubanskih religijah in zraven dala tudi kak video)

No tako.. za prebit led po polletni pavzi bo dovolj pisanja ;)

Se čitamo, upam, da tokrat res hmali ;)


No comments: