Monday, July 30, 2012

Montreal, Montreal in Montreal

Sedaj, ko to pišem, sem že v NY in... Montreal me je očaral. Lepo mestece, ki se ga da prevozit s kolesom (no ja, ni tako majhno.. ma vseeno), lepi kraji, parki, prijazni ljudje, francoščina in angleščina.. Hm.. mi diši, da bom še šla pokukat tja v French Canada. .. Ja, jaz in moje ideje.. bom raje tiho :)

Kako veš, kdaj si v Montrealu?


Judy mi je rekla, da se stalno nekaj dela na cesti, rije, popravlja mostove in povsod, ampak res povsod so ti oranžno beli "količki". Sam res.. se strinjam. Jaz sem mislila, da Gorico stalno neki prekopavajo.. ma kako je v Montrealu :) Se Gorica skrije :)

Sej čez nekaj časa se počutiš kar domače med to oranžno barvo :) in ti prav manjka, če se voziš po cesti in kar nekaj časa ni nobenega dela na cesti :) Razen tega, ima Montreal ful dobro zrihtano za kolesarje. Kolesarske steze ob cesti, "parkingi" za kolesa, vsake toliko imaš tudi pumpo, da si napumpaš gume, mestna kolesa,... Lahko se tudi voziš po pločniku, ampak ne po avtocesti ;)


Ko smo že pri avtocesti... Uni dan sem vzela bičikleto (kolo), da se grem vozit po pišti (poti) od F1. Treba je blo it čez most na otoček in... Ej, jaz sem se skoz tu vozila po pločniku, ma bolj kot sem se bližala mostu, manj je blo tega pločnika inje blo treba it na cesto in to sem tudi naredila.. ma... ta cesta je bla dvopasovnica in... najprej mi avtobus piska in potem... O ne! Potem še policaji na kolesu za mano! .. uffa.... sem se že vidla, kako plačujem kazen... Eden je začel žvižgat in v francoščini mi govort... Jaz pa.. "Žn parle pa france..." in potem je sledila angleščina... E... kolesarila sem po avtocesti :) jao meni! Ma kaj, sem vsaj imela kaj zanimivega v dnevu :) V glavnem, ko sta oba policista vidla, da nisme od tam in da res nisem vedla, kaj počnem, sta me lepo spustila naprej in mi razložila, kam morem it. .... še dobro... :) .. evo cesto spodaj, kamor sem hotela jz it s kolesom..


I potem še osvojen cilj... F1!


Med letom je proga odprta za vse. Tudi za avte.. ma največ je pa kolesarjev in ljudi, ki se rola. Ma... me je prou primu gušt za it en điro z rolerji!!!


O... pa parki tukaj.. to je nekaj, kar obožujem v tem mestu. Tako urejeni, lepi, za športat al pa relax. Se kar lahko vidim tu. .. inko vidiš ljudi, ki športajo, te prime kar volja, da bi še ti šel al na rolerje al tečt.

O ja.. in d ane bi slučajno šel kdo hitreje kot 20km/h! :)


Poleg teh parkov s travo, je v Montrealu tudi Olimpijski park iz leta 1976. In v tem "parku" so tudi velika korita, kjer rasejo lepe "rožice".. kar zelenjava :)


zelenjavca

Poleg tega olimpijskega prizorišča, je Biodome. Prostor, ki je razdeljen na 4 dele z različnim podnebjem. Prvi del je tropski... vlaga.. tam sem se mogla prav slečt! Tudi največ časa sem porabla tu... ni težko uganit.. karibi.. Kostarika... 


Zgledalo je skoraj tako, kot bi hodil v gozdu. Tu so prave rastline, s pravim podrastjem, živalmu na prostem.. Kot bi bila tam v gozdu.. Kar naenkrat se je slišalo vreščanje.. bla sem sigurna, da so to papige are in ravno tako je bilo :) Ah.. sem že cel ekspert jaz, kar se tiče tropike :) Celo drevo guarumo je bilo.. na tem ponavadi živijo lenivci, ker se hranijo z listi tega drevesa. .. Ma, sem skušala najst lenivca v tisti goščavi, ma ga nisem... pej drugič ;)


To drevo se imenuje "čikle" in.. včasih, je bila ena izmed glavnih sestavin čingumov prav iz tega drevesa.. in.. končno mi je postalo jasno, od kje v španščini ime za žvakice.. Chicle (čikle)

Ostali deli so bili tudi zanimivi.. predvsem pingvini. :) kar nekaj jih je stalo obrnjenih v steno. In to s kljunom do stene... en je celo plaval (cel čas, kar sem jaz bila v tem predelu) s kljunom v šipo.. non stop.. ne vem, kolk časa prej je že ustrajal in kolk potem..  Verjetno so tko užaljeni, da živijo tu, da se kar dajo k zidu.. 


In.. hvala temu bidomu, sedaj končno vem, kaj so tiste reči, ki so kdaj na plaži.. ja, ne na plaži pri nas ;) .. Na spodnji slikci je tista reč na desni strani.. jaz sem vedno mislila, da so to kake čudne plavajoče rastline.. in zdej.. Vem! Notri je mini skat :) Pa zdej naj kdo reče, da potovat je brez veze. Poglej to, kolk se naučiš ;)



O ja, ma da ne pozabim.. če greste kdaj v Montreal al Quebec nasplošno, morate poskusit njihovo narodno jed. Ja, je fast food, ma ni važno. Je treba probat.. PUTIN. Pomfri prelit s posebno omakco in sirem in po želji lahko dodaš še druge zadeve gor,kot je zelenjava, meso, itd.. ma tipično je samo omakca in en njihov sir, ki je kot čingum.


Itak me je Judy peljala v ta najboljši plac za putin.. in ta porcija, ki jo imam, je SMALL.. ta velika pej.. ojej.. že to komi poješ in če bi bila polovica, bi blo glih prav... ma.. za enrkat vsake tolko.. njami :) .... lokalček, kamor sva šli to jest, je odprt 24 ur in ljudje čakajo zunaj v vrsti, da pridejo na vrsto! za pomfri! halo?! :) sam pritrdim.. se splača počakat ;) .. in... ma! ker je to tko fino, sva itak skor cel krožnik vsaka zase spraznili in potem.. aj aj aj.. site ku... in je blo treba it hodit.. mislim, da sem tisti večer prehodila cel predel Mont Royal. :)

O.. in še en predel, ki mi je kar všeč v Montrealu je gay predel. Vsi so veseli, iz ene strani ulice na drugo visijo roza balončki (kot za na jelko), vsi so prijazni,... skratka, plac, kamor si želiš it na en drink al se sprehodit.


In.. ma.. lahko da sem jaz za luno, ma jaz nisem vedla, da v francoščini in tudi v angleščini gay pomeni vesel. Kaj sem edina, ki tega ni vedla?


In ker se ve, da je meni hrana ful ful ful fina in da rada fino jem in Judy prav tako, sva si morali naredit načote! Na spomin skupnih časov v Pura Vida Land. .. Kostarika.. mmmmm... in tista zelena reč v skledici je guacamole!!! njami!!!! Tko finga, ku nardi Judy, ga ne naredi nihče! ;) Gracias mami, para hacer una rica comida como esa!! ... in.. v tem tednu je naročena, da gre k tetovatorju na pogovor o novem tatuju... Pura Vida. .. In vedno bolj razmišljam o svojem .. bi ga dala, al ga ne bi dala.. Ah.. to je zdaj vprašanje... :)


3 comments:

Jasmina P. said...

Sem tla lajkat na FBju, ma se ne da več. V glavnem, lepo te je brati. Za "gay" sem pa tudi jaz izvedela včeraj v enem film :P

Ana said...

Evo, zdej se spet da lajkat ;)

za pomen besed.. nikoli ni prepozno, da se kaj novega izve.. pa tako lepa in pozitivna beseda je ;)

Alenka said...

Jaz tudi nisem vedla! hvala :)